De woordenwinkel is het meest zichtbare deel van wat wij ondernemen.
Maar 'de kunst van het inspireren' reikt verder en dieper dan wat we op een site kwijt kunnen.
Vandaar deze rubriek met de meest gestelde vragen:

Waarom de kunst van het inspireren ?
Omdat inspireren echt onze eerste drijfveer is. We denken het liefst van al samen met jou na over wat de essentie is van wat je wil zeggen. Veel van onze attenties of geschenken of teksten hebben verschillende lagen. Als je even de tijd neemt om rond een kroontje of een doosje of een magneet te associëren, dan openen zich voortdurend nieuwe perspectieven. En kan de kroon op het werk zowel voor een pensioen als voor een geboorte of als een welkomstkado voor wie een wereldreis maakte.

Waar haalt Symposion de mosterd ?
Van overal: een artikel in de Knack, een toevallige woordspeling, een krantenkop of een 'verloren voorwerp' alles kan inspiratie zijn voor een kaart of een nieuw product.
Ook jullie als bezoekers brengen vaak een nieuw impuls binnen. De creatieve knowhow die we opbouwden geven we ondertussen ook door in onze initaties rond patroondoorbrekend denken die we ook voor scholen en organisaties aanbieden.

Vraag het aan Sofie

Wat heeft symposion te maken met kerkgebouwen ?
We kozen van bij het begin voor een stille ruimte gekoppeld aan de winkel. Het was toen een soort vingeroefening om aan te tonen dat we op een vernieuwende manier kunnen omgaan met kerken en kapellen. Van hieruit groeide in 2002 het YOTproject rond de Brugse Magdalenakerk en werden groepen begeleid bij initiatieven op het kruispunt van vormgeving en spiritualiteit. Voor meer informatie: www.yot.be

Als we grotere hoeveelheden bestellen krijgen we dan andere prijzen ?
Dat kan, hangt af van de hoeveelheid en de mogelijkheden. Bij de rubriek 'groot aantal nodig' in de webwinkel vind je meer uitleg.

Vraag het aan Sofie

Wat hebben jullie met 1 april  ?
Op die dag maken we een visput waar jullie gratis kunnen uit vissen.

Als je één gedichtenbundel mag meenemen naar een onbewoond eiland, welke kies je dan ?
Zonder twijfel de gedichten van Herman de Coninck en wat weinig mensen weten is dat hij ook proza schreef
Zowel het proza als de gedichten bestaan telkens uit 2 volumes, dus 2 boeken voor de prijs van 1.

Drukken en ontwerpen jullie zelf ?
Ontwerpen doen we voor 90% helemaal zelf. Van het basisidee tot de lay-out en de kalligrafie.
Soms werken we met andere kalligrafen en het drukwerk besteden we uit.

Vraag het aan Sofie
deel dit artikel